Kies je media: Radio, TV, Print of Online
Media
Eigenlijk valt deze rubriek onder het advies. Maar toch, we lichten hem voor je uit.
Weet je vooraf al waar je jouw reclameboodschap wilt gaan plaatsen, dan is dat handig. Maar is dit een weloverwogen keuze, of kies je voor de optie die volgens jou het meest voor de hand ligt.
Welke vorm gaat het worden?
Afhankelijk van je publicatie kan het handig zijn deze keuze nogmaals te overwegen.
- Hoe en waar wil je dat de campagne ingezet gaat worden?
- Wordt dat adverteren in de krant?
- Ga je adverteren in één huis aan huisblad
- – Meer titels inzetten betekent meer succes;
- – Is lokaal sterker dan regionaal?;
- – Ga je alleen regionaal adverteren?
- Ga je adverteren in een dagblad?
- – Hoe goed wordt een dagblad (nog) gelezen;
- – Wordt dat in een landelijk dagblad;
- – Ga je in één titel of adverteer je in meerdere dagblad titels;
- – Moet een dagblad een bepaalde ‘kleur’ hebben?
- Ga je adverteren op de radio?
- – Wil je op de commerciele of juist de publieke omroepen of beiden?;
- – Wat voor een spot gaat die worden;
- – Ga je lokaal adverteren;
- – Zet je de campagne groot in?.
- Ga je online-adverteren?
- – Ga je op een nieuwspagina adverteren;
- – Wordt dat op een informatie-site een advertentie plaatsen;
- – Wordt dat op Social Media.
- Ga je met folder/flyer adverteren?
- – Hoe gaat deze verspreid worden?
- – Gesealed, ongeseald, separaat, bij welke verspreider etc.
… en zijn er nog heel veel mogelijkheden die allemaal besproken en gepland kunnen worden
Er zijn tal van voorbeelden te noemen waarom je deze keuze nogmaals zou moeten overwegen.
Bedenk goed wat je echt wil!
Het is natuurlijk heel nobel, omdat je de vertegenwoordiger van een medium zo’n toffe peer vindt, om dat medium te kiezen waar deze vertegenwoordiger voor loopt. Maar is het wel praktisch voor jouw bedrijf?
Tijdens een goed gesprek zal een en ander veel duidelijker worden en weet je dat alle voordelen en nadelen belicht zijn.