Adverteren in een dagblad
Adverteren in een dagblad
Adverteren in de dagblad, hoe gemakkelijk gaat dat, of hoe moeilijk is dit?
Adverteren in een dagblad is in feite vrij eenvoudig. Maar je moet zich wel realiseren waarmee je in het dagblad gaat adverteren en wat is het beschikbare budget.
Wat zijn de kosten per plaatsing, en hoe zoek je uit op welke positie uw advertentie geplaatst wordt.
Daarbij: In welk dagblad ga je met je bedrijf of product adverteren. Kijk hierbij naar het bereik, de doelgroep, bestedingen etc.
Goedkoop adverteren
Wat is de overweging bij het plaatsen: Zo groot mogelijk adverteren voor een zo laag mogelijk budget?
Ook al wordt de krant niet gelezen… Dat is dan duurkoop adverteren. Binnen het netwerk van RTG reclame is er een goed beeld van het effect en de leesbaarheid van de meeste huis aan huisbladen en dagbladen.
Effectief adverteren
Wat is effectief adverteren? Een zo groot mogelijk aantal mensen bereiken, waarbij er opvallend geadverteerd wordt.
Maar waar doe je dat in.
Een advertentie kan pas effect hebben wanneer deze:
- opvalt tussen alle andere advertenties;
- geplaatst waarbij er ‘minder last van storing’ is;
- in een krant staat die goed gelezen wordt.
Een kleine advertentie plaatsen waar heel veel andere advertenties omheen staan heeft niet veel zin.
Ook niet voor ‘herkenbaarheid’. Wat heb je er aan om ieder week € 100,- weg te brengen als dat maar € 500,- per jaar zou opleveren?
Denk eens na bij het plaatsen van de advertentie waar de effectiviteit het hoogst zou kunnen zijn.
Opvallend adverteren
Een opvallende advertentie plaatsen, hoe doe je dat?
De kunst is een advertentie te maken die aansluit bij het profiel van het bedrijf. Een paar plaatjes bij elkaar plaatsen en een tekstje erbij is niet spannend. Maar het zal toch de bedoeling zijn om consumenten aan te spreken die iets met jouw advertentie gaan of willen doen.
Wat is de beste krant
Wat is de beste krant … Een advertentie in de krant is zo geregeld.
Ga je adverteren in de krant die je zelf leest, of juist adverteren in de een krant waarvan je weet dat deze goed gelezen wordt, maar zelf bijvoorbeeld niet leest. In krantenland zijn er ontelbaar veel mogelijkheden, maar helaas ook voor variaties, waardoor het misschien niet verstandig is alles bij 1 uitgever onder te brengen.
Het probleem:
Wat is het profiel van jouw doelgroep.
Moeten dat vermogende mensen zijn, of juist mensen met een beperkt budget. Moeten het mensen zijn uit een bepaalde cultuur (denk aan geloof) of juist niet. RTG werkt met vrijwel alle grote dagblad-uitgevers.
In een persoonlijk en vrijblijvend gesprek kunnen alle factoren belicht worden en kan er gekeken worden naar doelgroepen en inhoud, om jouw campagne zo succesvol mogelijk te laten verlopen.
Zowel online als offline verzorgt RTG Reclame reclameuitingen.