Een advertentie plaatsen
Adverteren in een huis aan huis krant
Je wilt adverteren in een huis aan huis krant, in een gratis krant.
Adverteren in de krant, hoe gemakkelijk gaat dat, of hoe moeilijk is dit? Adverteren in de krant is in feite vrij eenvoudig.
Maar je moet je wel realiseren waarmee je in de krant gaat adverteren en wat is het beschikbare budget.
Wat zijn de kosten per plaatsing, en hoe zoek je uit op welke positie jouw advertentie geplaatst wordt.
Daarbij: In welke krant ga je met jouw bedrijf adverteren.
Goedkoop adverteren in de krant
Wat is de overweging bij het plaatsen: Zo groot mogelijk adverteren voor een zo laag mogelijk budget?
Ook al wordt de krant niet gelezen… Dat is dan duurkoop adverteren.
Effectief adverteren in de krant
Wat is effectief adverteren? Een zo groot mogelijk aantal mensen bereiken, waarbij er opvallend geadverteerd wordt.
Maar waar je doe je dat in.
Een advertentie kan pas effect hebben wanneer deze:
- Opvalt tussen alle andere advertenties;
- Geplaatst wordt op een plek waarbij er ‘minder last van storing’ is in een krant staat die goed gelezen wordt.
- Een kleine advertentie plaatsen waar heel veel andere advertenties omheen staan heeft niet veel zin. Ook niet voor ‘herkenbaarheid’. Wat heb je er aan om ieder week € 100,- weg te brengen als dat maar € 500,- per jaar zou opleveren?
- Opvallend adverteren, een opvallende advertentie plaatsen, hoe doe je dat? De kunst is een advertentie te maken die aansluit bij het profiel van het bedrijf. Een paar plaatjes bij elkaar plaatsen en een tekstje erbij is niet spannend. Maar het zal toch de bedoeling zijn om consumenten aan te spreken die iets met jouw advertentie gaan of willen doen.
Wat is de beste krant
Wat is de beste krant … Een advertentie in de krant is zo geregeld.
Ga je adverteren in de krant die je zelf leest, of juist adverteren in de een krant waarvan je weet dat deze goed gelezen wordt.
Dat kan dezelfde krant zijn natuurlijk, maar uiteraard ook een compleet andere krant.
In krantenland zijn er ontelbaar veel mogelijkheden, maar helaas ook voor variaties, waardoor het misschien niet verstandig is alles bij één uitgever onder te brengen.
Het probleem
Er zijn uitgevers die kranten uitgeven in diverse plaatsen, waarbij titels aan elkaar gekoppeld kunnen worden. Maar is de krant die jij koppelt net zo populair als die ene krant die je al kent?
Of wordt juist die ene krant helemaal niet of nauwelijks gelezen.
Er zijn genoeg gevallen bekend waarbij overduidelijk is welke krant in dat gebied het best gelezen wordt.
RTG werkt onder andere met uitgeverijen als DPG Media (voorheen De Persgroep), BDU Media, De MediaRaad, TMG, en met tal van uitgevers van tijdschriften.
In ieder geval op het gebied van de huis-aan-huisbladen kunnen wij jou een eerlijk en objectief advies geven.
Wij kijken naar de boodschap. Hierdoor kan het goed zijn dat wij voor de ene campagne een ander advies geven dan voor een andere campagne.
Wordt het BRANDING of wordt het een kortlopende actie.
Wij kijken met je mee en geven een gedegen advies.
Wanneer er bijna geen sprake is van kwaliteitsverschil, kijk dan eens naar de kosten per 1.000. Dit heet CPM-prijzen.
Wat moet je gaan betalen per 1.000 huishoudens. Daar komen verrassende verschillen uit!
De basisprijs voor de CPM is voor een hele pagina.
Afhankelijk van de grootte van een advertentie wordt daar een kortingsformule op losgelaten die ook weer per uitgever verschilt.
[LBSP id=982]
Adverteren in de krant:
- Onderzoek of goedkoop adverteren ook adverteren is;
- Adverteer effectief;
- Zorg dat je opvalt;
- Kies de beste titel voor jouw gebied;
- Profiteer van het centrale inkoopvoordeel.